Pronađen u planinama Španije: Naučnici otkrili najstariji ljudski fosil u Evropi

08.07.2022. | 20:23

Fragment vilične kosti, koji je prošlog mjeseca pronađen na sjeveru Španije, mogao bi da bude najstariji poznati ljudski fosil u Evropi, saopštili su danas španski paleontolozi.

Istraživači su saopštili da je fosil pronađen na arheološkoj lokaciji 30. juna u planinskom regionu Atepuersa i da je star oko 1,4 miliona godina, prenio je AFP.

Do sada je najstariji ljudski fosil, koji je pronađen u Evropi, bila vilična kost sa iste lokacije, koja je otkrivena 2007. godine. Utvrđeno je da je ona stara 1,2 miliona godina.

Atepuersa je jedno od najbogatijih nalazišta sa praistorijskim ljudskim ostacima u Evropi.

Istraživači će sada dovršiti proces procjenjivanja starosti novog fosila uz pomoć naučnih tehnika za datiranje, izjavio je paleontolog Hoze-Marija Bermudez de Kastro, jedan od direktora ovog istraživačkog projekta.

On je naveo da je novi fragment pronađen na oko dva metra ispod sloja zemlje gdje je otkrivena vilična kost 2007. godine, te da je, kako je rekao, logično i razumno pretpostaviti da je stariji.

Naučno datiranje fragmenta vilične kosti biće obavljeno u Nacionalnom centru za ljudsku evoluciju u Burgosu, gradu udaljenom oko deset kilometara od Atepuerse.

Oznake: Čovjek, Fosil, Španija