Važno otkriće u razumijevanju svemira: Udaljena galaksija počinje da se gasi

12.01.2021. | 18:05

Astronomi i naučnici iz Evropske južne opservatorije otkrili su kako jedna od udaljenih galaksija u svemiru počinje da se gasi, što može biti značajno otkriće u razumijevanju svemira i života galaksija.

Kako su naveli iz Evropske južne opservatorije, galaksije umiru kada prestanu da formiraju zvijezde. Galaksija koju su otkrili gubila je nevjerovatnom brzinom svoju snagu i “gorivo” uz pomoć kog proizvodi zvijezde.

U ESO vjeruju kako je gašenje galaksije prouzrokovano sudarom s drugom galaksijom. Prema navodima ESO, nova galaksija koja se formirala sudarom poznata je pod imenom ID2299. “Ovo je prvi put da smo u dalekom svemiru primijetili tipičnu masivnu galaksiju koja stvara zvijezde i koja će umrijeti zbog masovnog izbacivanja gasova”, kaže Anagracija Puglisi, vodeća istraživačica nove studije.

Izbacivanje gasa događa se velikom brzinom, a budući da i galaksija vrlo brzo stvara zvijezde, stotine puta brže od našeg Mliječnog puta, preostali gas će se brzo potrošiti.

“Bila sam oduševljena otkrićem tako izuzetne galaksije. Takođe, bila sam uverena da postoje određeni procesi koji nas mogu naučiti kako funkcionišu udaljene galaksije i kako zapravo teče njihova evolucija”, rekla je Anagracija Puglisi.

S obzirom na to da je galaksija koju su istraživači otkrili putem ALMA sistema udaljena 9 milijardi svjetlosnih godina, astronomi su zapravo zabilježili događaj koji se, kako navode, dogodio u mladoj fazi svemira, kada je on bio star “samo” 4,5 milijardi godina, piše B92.