Trenutak za istoriju! NASA sonda dotakla Sunce, kamera sve zabilježila VIDEO

15.12.2021. | 09:13

NASA solarna sonda Parker postala je prva letjelica koja je ušla u solarnu atmosferu, objavila je u utorak američka svemirska agencija.

Sonda je proletjela kroz Sunčevu koronu, gornji sloj atmosfere naše zvijezde, prikupivši tamo čestice i podatke o magnetskima poljima, saopštila je NASA, nazivajući tu prekretnicu “divovskim skokom za solarnu nauku”.

“Dodir Sunca Parkerovom solarnom sondom monumentalan je trenutak za solarnu nauku i zaista izvanredan podvig.

Ne samo da nam ova prekretnica pruža dublji uvid u evoluciju našeg Sunca i njegove uticaje na naš Sunčev sustav nego nas i sve što naučimo o vlastitoj zvijezdi takođe uči više o zvijezdama u ostatku svemira”, rekao je Thomas Zurbuchen iz NASA-ine Uprave za naučne misije.

Svemirska agencija objavila je da je Parker pronašao prave uslove za ulazak u solarnu atmosferu na 18.8 solarnih radijusa (oko 1.3 miliona kilometara) iznad sunčeve površine tokom svog osmog preleta Sunca 28. april, a prolazak je trajao nekoliko sati.

Kako se sonda nastavlja spiralno približavati Suncu, na kraju će se približiti na 8.86 solarnih radijusa od površine, saopštila je NASA.

U njenom sljedećem preletu, očekivanom u januaru 2022, sonda Parker vjerovatno će ponovo proći kroz koronu, objavila je svemirska agencija.

Oznake: Sonda, Sunce