Šest puta više nego ljudi: Istraživanje otkrilo – oko 50 milijardi ptica živi na Zemlji

18.05.2021. | 12:31

Oko 50 milijardi ptica živi na planeti Zemlji, rekli su australijski naučnici u istraživanju koje je objavio zvanični časopis Američke nacionalne akademije nauka PNAS.

To znači da na Zemlji ima šest puta više ptica nego ljudi.

Tim predvođen Vilijamom Kornvelom sa Univerziteta Novi Južni Vels u Sidneju radio je na osnovu podataka o 9.700 poznatih vrsta ptica širom svijeta, što predstavlja 92 odsto svih postojećih vrsta.

Naučnici su kombinovali naučna istraživanja pojedinih vrsta u određenim područjima distribucije sa oko milijardu podataka u onlajn ornitološkoj bazi podataka “eBrd” /eBird/.

Naučnici su zaključili da postoji relativno malo poznatih i mnogo rijetkih vrsta. Među 10 najčešćih ptica u svijetu je kućni vrabac /1,6 milijardi/, evropski čvorak /1,3 milijarde/, prstenasti galeb /1,2 milijarde/ i seoska lasta /1,1 milijarda/.

Naučnici su utvrdili da su najrjeđe ptice na planeti kivi neletač sa Novog Zelanda /3.000/ i mesit /154.000/, odnosno ptice žbunastih staništa.

“U svijetu postoji znatan broj ptica individualno – 50 milijardi, ali za buduća istraživanja evolucije, ekologije i očuvanja prirode od suštinskog je značaja kako su one došle do sadašnjeg nivoa populacije”, rekli su istraživači, prenosi DPA.