Pojavila se džinovska bubašvaba 80 godina nakon što je izumrla

09.10.2022. | 10:43

Jedinstvenu bubašvabu, koja je živjela na ostrvu Lord Hau u Australiji i koja se smatrala izumrlom od tridesetih godina prošlog vijeka, ponovo je otkrio jedan student biologije.

Veliku bubašvabu bez krila koja se hrani drvetom, Panesthia lata, otkrio je Maksim Adams, student Univerziteta u Sidneju, ispod kamenja u blizini stabla banjana u Sjevernom zalivu.

Ove bubašvabe su nekada živjele širom arhipelaga, ali su nakon dolaska pacova na ostrvo 1918. godine počele da nestaju.
„Opstanak je odlična vijest, jer je prošlo više od 80 godina otkako je bubašvaba posljednji put viđena“, rekao je predsjednik odbora ostrva Lord Hau Atikus Fleming.

„Ostrvo Lord Hau je zaista spektakularno mjesto, starije je od ostrva Galapagos i dom je 1.600 autohtonih vrsta beskičmenjaka, od kojih se polovina ne nalazi nigdje drugdje u svijetu“, naveo je on.

Bubašvaba je dugačka između 22 i 40 milimetara, sa metalnom bojom tijela koja varira od crvenkaste do crne.

Australija je dom za 11 vrsta bubašvaba Panesthia, koje su moćni planinski kopači koji se hrane trulim trupcima u kišnim šumama i otvorenim šumama na sjevernoj i istočnoj obali Australije. Oni nose u svojim crijevima specifične mikroorganizme koji pomažu u varenju celuloze u drvetu.

Naučnici kažu da su ove bubašvabe važne za održavanje zdravog ekosistema na ostrvu. Pomažu da se ubrza razlaganje drvnih ostataka i takođe su izvor hrane za druge vrste.

Oznake: Australija