Ostavili su tek nekoliko tragova za sobom: Kontinenti koji su živjeli brzo i kratko

04.01.2021. | 09:41

Kada je Zemlja bila još mlada planeta na njoj je bilo mnogo kontinenata koji su u međuvremenu nestali, ostavljajući samo nekoliko tragova za sobom, pokazalo je najnovije istraživanje.

Ti kontinenti su, prema riječima naučnika sa Univerziteta Monaš u Melburnu, živjeli brzo i kratko, ali su zato stvorili osnove za formiranje novih postojanijih kontinenata, iz kojih su nastale tektonske ploče.

“Rezultati našeg istraživanja dovode do zaključka da su kontinenti bili slabi i skloni uništenju u njihovom ‘djetinjstvu’ prije četiri do 4,5 milijardi godina, nakon čega su se postepeno mijenjali i postajali čvršći u narednih milijardu godina kako bi formirali osnovu za moderne kontinente”, izjavio je Fabio Kapitanio, vođa tima naučnika sa australijskog univerziteta.

Tokom stotina miliona godina kontinenti su bili manje-više stabilni, ali su se pomjerali zbog niza tektonskih aktivnosti, formirajući različite oblike, među kojima i nekadašnji superkontinent Pangeu, navodi se u istraživanju objavljenom u stručnom časopisu Nejčer.

Izgled “pazla” kontinenata prije nekoliko stotina miliona godina sličan je i današnjoj “slagalici”, ali je vrlo malo informacija o tome kako su izgledali kontinenti u ranoj istoriji naše planete. Da bi proučili taj rani period istorije naučnici su koristili kompjutere kako bi stvorili prikaz interakcija stijena i magme u zemljinoj kori i ispod nje. Naučnici pretpostavljaju da je temperatura unutrašnjosti Zemlje bila tri do četiri puta veća u njenim ranim danima, u vrijeme hadajka, prije arhaika.

Zemljina kora je u doba hadajka bila znatno toplija, ali i tanja, tako da su se kontinenti lako cijepali i ponovi bivali prekrivani vulkanskom magmom. Novi kontinenti bi potom nastajali iz magme koja je prekrivala prethodno potopljene kontinente.

Do početka arhaika, prije 2,5 do četiri milijarde godina, na kraju hadajka, već se stvorila osnova za današnje kontinente, prenio je Tanjug. U posljednjim decenijama dvadesetog vijeka geolozi su identifikovali nekoliko stijena iz hadajka na području zapadnog Grenlanda, prenosi Sputniknevs.com.

Oznake: Tragovi, Život