Naučnici tvrde: Zbog pandemije podrhtavanje Zemljinog tla opalo za 50 odsto

26.07.2020. | 12:51

Svijet bukvalno i figurativno miruje od pojave pandemije korona virusa.

Zaključavanja širom svijeta drastično su smanjila ljudsku aktivnost a kao direktan rezultat – Zemljino tlo trese se daleko manje, tvrde naučnici.

Naime, međunarodni tim istraživača otkrio je da su seizmičke vibracije koje generišu ljudi opale za čak 50 procenata u svijetu, navodi se u novoj studiji objavljenoj juče u časopisu Science yesterday, piše Futurism.com.

“U 2020. godini zabilježen je najduži tihi period seizmičke buke”, navodi se u studiji.

Naučnici dalje ističu da su, zahvaljujući ovom tihom periodu, uspjeli da čuju seizmičke signale iz prirode, uključujući male zemljotrese i vulkanske erupcije.

“Iako je smanjenje najjače u naseljenim područjima, ova seizmička tišina proteže se kilometrima radijalno i stotinama metara u dubini”, napisali su istraživači i dodali da upravo to pruža priliku za otkrivanje suptilnih signala iz podzemnih seizmičkih izvora koji bi bili sakriveni u bučnijem periodu.

Istraživači su prikupili podatke sa 268 seizmičkih stanica u 117 zemalja, ispitujući frekvencijski raspon koji je obično povezan sa ljudskom aktivnošću. Miran period počeo je u Kini krajem januara 2020. godine, podudarajući se sa širenjem korona virusa, a u Evropi i ostatku svijeta od marta do aprila.