Naučnici otkrili novu ekstrasolarnu planetu: Na njoj godina traje manje od osam sati

07.12.2021. | 10:07

Naučnici su uočili novu ekstrasolarnu planetu koja je manja od naše Zemlje i koju karakterišu izuzetno agresivni uslovi za organski život.

Tokom stalne potrage za novim svjetovima, astronomi su otkrili nebeski objekat, koji su opisali u članku u naučnom časopisu “Sajens“.

Ovo je daleka planeta, nazvana G7 367b, koja se okreće oko crvenog patuljka. Nalazi se 31 svjetlosnu godinu od Zemlje i ima prečnik od nešto više od 9.000 kilometara, što je čini otprilike veličinom Marsa.

Budući da je oko 30 odsto manja od naše Zemlje, G7 367b ima niz impresivnih karakteristika. Sa orbitom veoma blizu svoje zvijezde, ovoj planeti je potrebno manje od osam sati da napravi potpuni krug oko crvenog patuljka.

To je čini dijelom grupe planeta ultrakratkog perioda, koje kruže oko svoje zvijezde manje od jednog zemaljskog dana.

Prema procjenama naučnika, na G7 367b je oko 1.500 stepeni Celzijusa koju karakteriše i nivo zračenja 500 puta jači od onog na Zemlji. Naučnici pretpostavljaju da je ovo nebesko tijelo stjenovito, gušće od Zemlje i da sadrži gvozdeno jezgro, što nalikuje na svojstva koja ima Merkur.

Autori izvještaja se nadaju da će nastaviti svoja istraživanja na G7 367b, posebno sa svemirskim teleskopom “Džejms Veb“ koji NASA planira da lansira u decembru.