Naučnici došli do sjajnog otkrića: “Superputevi” skraćuju kosmička putovanja

11.12.2020. | 11:22

Međunarodni tim astronoma iz SAD i Srbije otkrio je neobičnu mrežu “superputeva” koji bi značajno mogli da ubrzaju putovanje kroz svemir, navodi časopis “Sajens advensis” (Science Advances).

Otkrivene rute omogućavaju asteroidima i kometima da pređu udaljenosti, poput one između Neptuna i Jupitera za manje od 10 godina, te da pređu 100 astronomskih jedinica za manje od jednog vijeka. Udaljenost između Jupitera i Neptuna iznosi 25 astronomskih jedinica.

Jedna astronomska jedinica predstavlja prosječnu udaljenost Zemlje od Sunca i iznosi 149.597.871 kilometar.

Naučnici tvrde da se ta mreža može koristiti za slanje svemirskih letjelica do zabačenih dijelova Sunčevog sistema relativno brzo, te da se može koristiti za nadziranje i bolje razumijevanje nebeskih tijela koja mogu udariti u Zemlju.

Ovaj tim naučnika posmatrao je dinamičke strukture tih puteva, koji formiraju povezanu seriju lukova u nečemu što se naziva “svemirskim raskršćima”, koja se protežu od pojasa asteroida između Marsa i Jupitera sve do Urana i dalje.

Taj novootkriveni svemirski fenomen djeluje nekoliko decenija, nasuprot stotinama hiljada ili milionima godina, koliko obično traju dinamički procesi u Sunčevom sistemu. Astronomi navode da su najupadljiviji “superputevi” povezani sa Jupiterom i njegovim snažnim gravitacionim silama.

Naučnici su do otkrića ovih “superputeva” došli prikupljanjem numeričkih podataka o milionima orbita u Sunčevom sistemu, te numeričkom obradom tih orbita i proučavanjem načina na koje se one uklapaju u već poznata svemirska raskršća.

Tim američko-srpskih astronoma, ipak, naglašava da njihove rezultate treba još dodatno proučiti da bi se utvrdilo kako se “superputevi” mogu iskoristiti za svemirske letjelice i kako se ta “raskršća” ponašaju u blizini Zemlje, preneseno je u tekstu “Lukovi haosa u Sunčevom sistemu”, koji objavljuje “Sajens advensis”.

Oznake: Naučnici, Otkriće