Naučna studija NASA pokazala: Zemljina “energetska neravnoteža” udvostručena

18.06.2021. | 18:31

Nova naučna studija pokazala je da se Zemljina “energetska neravnoteža” udvostručila od 2005. do 2019. godine zbog zadržavanja velike količine toplote, naglasivši da je to ”alarmantno”.

”Energetski nesklad” ukazuje na razliku između toga koliko Zemljine atmosfere i površine apsorbuje Sunčevu energiju, u poređenju sa tim koliko se ”toplotnog infracrvenog zračenja” odbija nazad u svemir, prenosi Gardijan.

Naučnici su utvrdili da postoji energetska neravnoteža, upoređivanjem podataka satelitskih senzora – koji prate koliko energije ulazi u Zemljin sistem i izlazi iz Zemljinog sistema – i podataka okeanskih plovaka. Ovaj sistem prikupljanja podataka, koji se prostire širom svijeta, omogućava ”tačnu procjenu brzine zagrijavanja svjetskih okeana”.

Budući da oko 90 odsto viška energije zbog neravnoteže odlazi u okean, podaci satelitskih senzora trebalo bi da odgovaraju promjenama temperature u okeanima.

“Dva vrlo nezavisna načina na koja se mogu sagledati promjene u energetskoj neravnoteži Zemlje su zaista, zaista dobra”, rekao je Norman Loub, vodeći autor studije i istraživač NASA. Povećanje emisije gasova staklene bašte zadržavaju toplotu u Zemljinoj atmosferi, zadržavajući zračenje koje bi se inače preselilo u svemir.

Ovo zagrijavanje podstiče i druge promjene, uključujući otapanje leda i snijega. Povećanje vodene pare i promjene oblaka mogu dodatno pogoršati ovo zagrijavanje, rekla je NASA.

Studija je otkrila da je ovo udvostručavanje rezultat djelimičnog povećanja gasova staklene bašte i vodene pare, kao i smanjenja oblaka i leda. Istraživači su takođe rekli da je “prirodni” pomak u Tihom okeanu iz hladne u toplu fazu vjerovatno imao značajnu ulogu u pojačavanju ove energetske neravnoteže.

Studija je utvrdila da, ukoliko se stopa ”upijanja” toplote ne uspori, treba očekivati značajnije klimatske promjene.

Oznake: Studija, Zemlja