Istraživanje vasione: Teleskop mapirao duboki svemir rekordnom brzinom

01.12.2020. | 09:58

Novi moćni teleskop postavljen u unutrašnjosti Australije obavio je mapiranje velikih dijelova svemira za rekordno kratko vrijeme otkrivajući milione novih galaksija i otvarajući put novim otkrićima, saopštila je danas nacionalna agencija za nauku.

Radijski teleskop ASKAP mapirao je oko tri miliona galaksija za samo 300 sati. Radi poređenja, ranija istraživanja neba trajala su i do 10 godina.

“Ovo je događaj koji zaista mijenja stvari”, izjavio je astronom Dejvid Mekonel, koji je predvodio studiju Naučne i industrijske istraživačke organizacije Komonvelta.

Naučnici su istraživali južni dio neba iz Radioastronomske opservatorije Marčison u Zapadnoj Australiji.

Ovaj teleskop jedinstven je po svom širokopojasnom polju i prijemnicima koji mu omogućavaju da snima panorame neba sa više detalja nego ikada do sada.

Teleskopu je bilo dovoljno da kombinuje samo 903 slike za izradu mape neba, dok su u dosadašnjim radijskim istraživanjima bile neophodne desetine hiljada snimaka.

“Teleskop je osjetljiviji od onih u prethodnim istraživanjima koja su pokrivala čitavo nebo na ovaj način, pa možemo da vidimo više objekata nego što smo vidjeli u prošlosti”, rekao je Mekonel.

Korištenje teleskopa koji skraćuje istraživanje neba na nekoliko sedmica ili mjeseci znači da se proces može ponoviti više puta za relativno kratko vrijeme, a to omogućava astronomima da sistematski uočavaju i prate promjene.

Mekonel je izjavio da je već prva mapa omogućila uočavanje “nekih neobičnih objekata”, poput zvijezda sa burnim izbojima sa njihovih površina.

On je rekao da će podaci sakupljeni u ovom istraživanju omogućiti astronomima da kroz statističke analize saznaju više o nastanku zvijezda i kako teče evolucija galaksija i crnih rupa.