Impresivno! Astronomi vjeruju da su otkrili najdalju i najstariju galaksiju ikada

31.12.2020. | 14:42

U dubini ogromnog svemirskog prostranstva, astronomi su u sazviježđu Velikog medvjeda uočili galaksiju GN-z11 za koju vjeruju da je najdalja i najstarija galaksija ikad otkrivena.

“Iz prethodnih studija čini se da je galaksija GN-z11 najudaljenija od nas koja se može otkriti, udaljena 13,4 milijarde svjetlosnih godina”, rekao je Nobunari Kasikava, profesor na katedri za astronomiju na Univerzitetu u Tokiju.

Njegov tim astronoma istraživao je udaljenost ove galaksije, a rad je objavljen je sredinom decembra u stručnom časopisu Nejčer (Nature).

Ipak, dodao je Kasikava, mjerenje i verifikacija takve udaljenosti nije bio lak zadatak. Da bi utvrdio koliko je GN-z11 udaljena od Zemlje, Kahikavin tim proučavao je takozvani crveni pomak galaksije – koliko se njena svjetlost protezala ili pomjerala prema crvenom kraju spektra.

Pored toga, tim je pogledao emisione linije GN-z11 – uočljive hemijske potpise u svjetlosti koja dolazi od kosmičkih objekata, prenosi sajt Space.com. Pažljivim proučavanjem ovih potpisa, tim je uspio da izmjeri koliko je svjetlost koja dolazi iz GN-z11 morala da pređe da bi stigla do nas.

“Posebno smo proučavali ultraljubičastu svjetlost, jer je to područje elektromagnetnog spektra u kojem smo očekivali da ćemo naći hemijske potpise crvenog pomaka”, rekao je Kasikava. On je objasnio da je svemirski teleskop Habl otkrio potpis više puta u spektru GN-z11.

“Međutim, čak ni Habl ne može da riješi ultraljubičaste emisione linije do stepena koji nam je bio potreban. Stoga smo se obratili savremenijem zemaljskom spektrografu, instrumentu za mjerenje emisionih linija, u opservatoriji na Havajima”, rekao je japanski stručnjak.

Ako druga zapažanja potvrde nova otkrića, GN-z11 će i zvanično postati najudaljenija galaksija koju je čovjek ikad uočio.