Astronomi otkrili 170 solarnih izbeglica

23.12.2021. | 23:06

Međuzvjezdani prostor je groblje izgubljenih planeta koje lebde daleko od bilo koje zvijezde. Novim pristupom zasnovanim na desetinama hiljada slika prikupljenih u objektima Evropske južne opservatorije identifikovano je čak 170 potencijalnih „odmetnutih“ svjetova u našem uglu galaksije.

Ako se potvrdi da je većina tih tijela planete, to bi značilo da je Mliječni put prepun solarnih izbjeglica.

„Moglo bi postojati nekoliko milijardi ovih plutajućih džinovskih planeta koje slobodno lutaju Mliječnim putem bez zvijezde domaćina“, kaže Irv Boui, astronom iz Laboratorije za astrofiziku de Bordo u Francuskoj.

Sve planete lutalice započinju svoje postojanje u istim vrtlozima gasa i prašine koji stvaraju tipičan solarni sistem, ali neki od ovih oblaka materije mogu biti premali da bi formirali zvjezdani sistem.

Koliko je ovih planeta nastalo bez zvijezde, a koliko je izbačeno iz svog gnijezda, odnosno iz svog solarnog sistema, teško je reći.
Pošto je izvjesno da su planete, one ne sijaju žestinom zvijezde. Odvojene od Sunčevog sistema, nemaju ni orbitalnu putanju koja bi ih inače identifikovala kao egzoplanetu.

Većinu njih vidimo kao rupe u prostor-vremenu jer njihova masivna tijela nakratko iskrivljuju pozadinsko svjetlo zvijezde, prenosi Sputnik.

Ono što nam je zaista potrebno je popriličan uzorak lutalica kojima se možemo vraćati iznova i iznova da bismo ih pratili i analizirali.

Astronomi su uspjeli da pronađu tako veliki broj lutajućih planeta, navodeći činjenicu da novoformirana tijela nastavljaju da zrače toplotu mnogo miliona godina poslije nestanka. Nakon analize znakova niskog zračenja sa slika sa ESO-ovih moćnih teleskopa, uspjeli su da prikupe ogroman broj kandidata za izgubljene svjetove.
Pitanje je da li će se svi ovi kandidati pokazati kao zaista lutajuće planete. Od njih 170, moguće je da samo 70 upadne u tu kategoriju.

Studija pod nazivom „Bogata populacija slobodno plutajućih planeta“ u udruženju mladih zvijezda Gornjeg Škorpijona objavljena je u časopisu „Nejčer astronomi“.