Astronomi na pragu velikog otkrića: Prve planete van naše galaksije

26.10.2021. | 07:47

Do sada je pronađeno oko 5.000 egzoplaneta – planeta koje kruže van Sunčevog sistema, ali su one locirane unutar galaksije Mliječni put.

Astronomi su pronašli nagovještaj onoga što smatraju da bi mogla da bude prva planeta otkrivena van naše galaksije.

Mogući signal nove planete koja se nalazi u galaksiji Mesije 51 otkrio je teleskop NASA – Čandra.

Ova planeta udaljena je 28 miliona svjetlosnih godina od galaksije Mliječni put.

Ovo otkriće zasnovano je na tranzitima, gdje prolazak planete ispred zvijezde blokira dio njene svjetlosti i tako stvara karakteristično smanjenje sjaja koje teleskopi mogu da otkriju.

Takvu tehniku naučnici su već koristili za pronalaženje hiljade egzoplaneta.

Ali doktorka Rozen di Stefano i njene kolege su tražili promjene i padove u osvijetljenosti dobijene od objekta poznatog kao binarni sjaj rendgenskih zraka.

Ovi objekti sadrže neutronsku zvijezdu ili crnu rupu koja uvlači gas iz zvijezde pratioca u obližnjoj orbiti.

Materijal blizu neutronske zvijezde ili crne rupe se pregrijeva i sija na istim talasnim dužinama kao rendgenski zrak.

Pošto je oblast u kojoj se stvaraju rendgenski zraci mala, planeta koja prolazi ispred mogla bi da blokira većinu ili tih zraka.

A upravo to olakšava uočavanje tranzita.

Članovi tima koji koristili su ovu metodu da otkriju kandidata za egzoplanetu u binarnom sistemu nazvanim M51-ULS-1.